<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</dc:title>
<dc:creator>Piera Fernández, Jaume</dc:creator>
<dc:subject>Aprenentatge basat en problemes</dc:subject>
<dc:subject>Enginyeria -- Ensenyament universitari</dc:subject>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:description>El projecte d'innovació docent s'emmarca dintre de la línia de treball de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels. Aquesta escola, des de els seus inicis ha destacat per la seva aposta per la innovació docent i l'aplicació de mètodes pedagògics pioners arreu d'Espanya. El sistema d'ensenyament basat en el seguiment individualitzat de l'estudiant, facilitat per una bona relació professor/nombre d'estudiants (grups de 40 o 20 estudiants), l'avaluació continuada, que parteix de les activitats acadèmiques realitzades en una matèria, i l'avaluació curricular, que atén el rendiment global de l'estudiant, fan que el sistema fomenti el treball regular al mateix temps que l'informa en tot moment del seu progrés acadèmic. Per un altre banda, dintre del sistema educatiu de la nostra escola podem destacar l'aplicació de l'Aprenentatge Basat en Projectes (PBL), aplicat inicialment als estudis de Segon Cicle. D'acord amb aquest model, els alumnes aprenen realitzant projectes en grup. Les intervencions del professorat i els materials del curs estan orientats a donar suport a les necessitats dels projectes que es desenvolupen a cada moment. Tot seguint la línia de treball de l'escola i la seva adequació als criteris determinats en el Espai Europeu d'Educació Superior, aquest projecte segueix tres línies d’actuació: (1) incideix en l'aplicació del PBL dintre d'assignatures Optatives i en assignatures de primers cursos de la Titulació d'Enginyeria de Telecomunicacions, (2) estimular l’alumnat, a través de treballs interdisciplinaris i la utilització de les noves tecnologies, (3) generació de documentació adaptada als nous plans d’estudi. Aquestes línies d’actuació es desenvolupen per motivar els alumnes en els estudis d'enginyeria que estan cursant i fer-los veure l'aplicabilitat, en el camp de la recerca, de gran quantitat dels coneixements que van adquirint durant la seva formació dintre de la Universitat.</dc:description>
<dc:description>This MQD is part of the line of work of the Technical School of Castelldefels. This school, since its founding has been remarkable for its commitment to educational innovation and application of teaching methods pioneered in Spain. The education system based on individual student support, facilitated by a good relationship between teacher / student numbers (groups of 40 or 20 students), the continuous assessment, that part of the academic activities carried out in a subject, and curriculum evaluation , which serves the student's overall performance, make the system will encourage regular work at the same time informing him at all times in their academic progress. Furthermore, within the education system in our school we emphasize the implementation of Project-Based Learning (PBL), initially applied to the Master studies. According to this model, students learn by group projects. The classes and course materials are intended to support the needs of the projects developed at the time. In line with school work and its relevance to the criteria identified in the European Higher Education Area, this project follows three lines of action: (1) affects the application of PBL in subjects Optional subjects and first courses Degree of Telecommunication Engineering, (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering studies that are attending and let them see the applicability in the field of research, a large amount of knowledge they acquire during their training within the University.</dc:description>
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:date>2011-01-28T09:10:00Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:format>24 p.</dc:format>
<dc:format>1807999 bytes</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97408</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00175</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<didl:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd ">
<didl:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ ">2016-02-19T21:39:25Z</dcterms:created>
</didl:DIDLInfo>
<didl:Item id="uuid-67a24caa-30e2-45df-a9d2-e007a5f7aeb5">
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:2072/97408</dii:Identifier>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</dc:title>
<dc:creator>Piera Fernández, Jaume</dc:creator>
<dc:subject>Aprenentatge basat en problemes</dc:subject>
<dc:subject>Enginyeria -- Ensenyament universitari</dc:subject>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:description>El projecte d'innovació docent s'emmarca dintre de la línia de treball de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels. Aquesta escola, des de els seus inicis ha destacat per la seva aposta per la innovació docent i l'aplicació de mètodes pedagògics pioners arreu d'Espanya. El sistema d'ensenyament basat en el seguiment individualitzat de l'estudiant, facilitat per una bona relació professor/nombre d'estudiants (grups de 40 o 20 estudiants), l'avaluació continuada, que parteix de les activitats acadèmiques realitzades en una matèria, i l'avaluació curricular, que atén el rendiment global de l'estudiant, fan que el sistema fomenti el treball regular al mateix temps que l'informa en tot moment del seu progrés acadèmic. Per un altre banda, dintre del sistema educatiu de la nostra escola podem destacar l'aplicació de l'Aprenentatge Basat en Projectes (PBL), aplicat inicialment als estudis de Segon Cicle. D'acord amb aquest model, els alumnes aprenen realitzant projectes en grup. Les intervencions del professorat i els materials del curs estan orientats a donar suport a les necessitats dels projectes que es desenvolupen a cada moment. Tot seguint la línia de treball de l'escola i la seva adequació als criteris determinats en el Espai Europeu d'Educació Superior, aquest projecte segueix tres línies d’actuació: (1) incideix en l'aplicació del PBL dintre d'assignatures Optatives i en assignatures de primers cursos de la Titulació d'Enginyeria de Telecomunicacions, (2) estimular l’alumnat, a través de treballs interdisciplinaris i la utilització de les noves tecnologies, (3) generació de documentació adaptada als nous plans d’estudi. Aquestes línies d’actuació es desenvolupen per motivar els alumnes en els estudis d'enginyeria que estan cursant i fer-los veure l'aplicabilitat, en el camp de la recerca, de gran quantitat dels coneixements que van adquirint durant la seva formació dintre de la Universitat.</dc:description>
<dc:description>This MQD is part of the line of work of the Technical School of Castelldefels. This school, since its founding has been remarkable for its commitment to educational innovation and application of teaching methods pioneered in Spain. The education system based on individual student support, facilitated by a good relationship between teacher / student numbers (groups of 40 or 20 students), the continuous assessment, that part of the academic activities carried out in a subject, and curriculum evaluation , which serves the student's overall performance, make the system will encourage regular work at the same time informing him at all times in their academic progress. Furthermore, within the education system in our school we emphasize the implementation of Project-Based Learning (PBL), initially applied to the Master studies. According to this model, students learn by group projects. The classes and course materials are intended to support the needs of the projects developed at the time. In line with school work and its relevance to the criteria identified in the European Higher Education Area, this project follows three lines of action: (1) affects the application of PBL in subjects Optional subjects and first courses Degree of Telecommunication Engineering, (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering studies that are attending and let them see the applicability in the field of research, a large amount of knowledge they acquire during their training within the University.</dc:description>
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:date>2011-01-28T09:10:00Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:format>24 p.</dc:format>
<dc:format>1807999 bytes</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97408</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00175</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
</oai_dc:dc>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
<didl:Component id="uuid-573916d3-6c5e-435f-b59b-b479783c96e7">
</didl:Component>
</didl:Item>
</didl:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>am 3u</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2011-01-28T09:10:00Z</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">El projecte d'innovació docent s'emmarca dintre de la línia de treball de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels. Aquesta escola, des de els seus inicis ha destacat per la seva aposta per la innovació docent i l'aplicació de mètodes pedagògics pioners arreu d'Espanya. El sistema d'ensenyament basat en el seguiment individualitzat de l'estudiant, facilitat per una bona relació professor/nombre d'estudiants (grups de 40 o 20 estudiants), l'avaluació continuada, que parteix de les activitats acadèmiques realitzades en una matèria, i l'avaluació curricular, que atén el rendiment global de l'estudiant, fan que el sistema fomenti el treball regular al mateix temps que l'informa en tot moment del seu progrés acadèmic. Per un altre banda, dintre del sistema educatiu de la nostra escola podem destacar l'aplicació de l'Aprenentatge Basat en Projectes (PBL), aplicat inicialment als estudis de Segon Cicle. D'acord amb aquest model, els alumnes aprenen realitzant projectes en grup. Les intervencions del professorat i els materials del curs estan orientats a donar suport a les necessitats dels projectes que es desenvolupen a cada moment. Tot seguint la línia de treball de l'escola i la seva adequació als criteris determinats en el Espai Europeu d'Educació Superior, aquest projecte segueix tres línies d’actuació: (1) incideix en l'aplicació del PBL dintre d'assignatures Optatives i en assignatures de primers cursos de la Titulació d'Enginyeria de Telecomunicacions, (2) estimular l’alumnat, a través de treballs interdisciplinaris i la utilització de les noves tecnologies, (3) generació de documentació adaptada als nous plans d’estudi. Aquestes línies d’actuació es desenvolupen per motivar els alumnes en els estudis d'enginyeria que estan cursant i fer-los veure l'aplicabilitat, en el camp de la recerca, de gran quantitat dels coneixements que van adquirint durant la seva formació dintre de la Universitat.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This MQD is part of the line of work of the Technical School of Castelldefels. This school, since its founding has been remarkable for its commitment to educational innovation and application of teaching methods pioneered in Spain. The education system based on individual student support, facilitated by a good relationship between teacher / student numbers (groups of 40 or 20 students), the continuous assessment, that part of the academic activities carried out in a subject, and curriculum evaluation , which serves the student's overall performance, make the system will encourage regular work at the same time informing him at all times in their academic progress. Furthermore, within the education system in our school we emphasize the implementation of Project-Based Learning (PBL), initially applied to the Master studies. According to this model, students learn by group projects. The classes and course materials are intended to support the needs of the projects developed at the time. In line with school work and its relevance to the criteria identified in the European Higher Education Area, this project follows three lines of action: (1) affects the application of PBL in subjects Optional subjects and first courses Degree of Telecommunication Engineering, (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering studies that are attending and let them see the applicability in the field of research, a large amount of knowledge they acquire during their training within the University.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="856">
<subfield code="q">application/pdf</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/2072/97408</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">
<subfield code="a">cat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge basat en problemes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Enginyeria -- Ensenyament universitari</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets LABEL="DSpace Item" OBJID="hdl:2072/97408" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-0.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2016-02-19T22:39:25">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_hdl_2072/97408">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData>
<mods:name>
<mods:namePart>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:namePart>Universitat Politècnica de Catalunya.</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Piera Fernández, Jaume</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2011-01-28T09:10:00Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2011-01-28T09:10:00Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateCreated encoding="iso8601">2009</mods:dateCreated>
</mods:originInfo>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2011-01-28T09:10:00Z</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/2072/97408</mods:identifier>
<mods:abstract>El projecte d'innovació docent s'emmarca dintre de la línia de treball de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels. Aquesta escola, des de els seus inicis ha destacat per la seva aposta per la innovació docent i l'aplicació de mètodes pedagògics pioners arreu d'Espanya. El sistema d'ensenyament basat en el seguiment individualitzat de l'estudiant, facilitat per una bona relació professor/nombre d'estudiants (grups de 40 o 20 estudiants), l'avaluació continuada, que parteix de les activitats acadèmiques realitzades en una matèria, i l'avaluació curricular, que atén el rendiment global de l'estudiant, fan que el sistema fomenti el treball regular al mateix temps que l'informa en tot moment del seu progrés acadèmic. Per un altre banda, dintre del sistema educatiu de la nostra escola podem destacar l'aplicació de l'Aprenentatge Basat en Projectes (PBL), aplicat inicialment als estudis de Segon Cicle. D'acord amb aquest model, els alumnes aprenen realitzant projectes en grup. Les intervencions del professorat i els materials del curs estan orientats a donar suport a les necessitats dels projectes que es desenvolupen a cada moment. Tot seguint la línia de treball de l'escola i la seva adequació als criteris determinats en el Espai Europeu d'Educació Superior, aquest projecte segueix tres línies d’actuació: (1) incideix en l'aplicació del PBL dintre d'assignatures Optatives i en assignatures de primers cursos de la Titulació d'Enginyeria de Telecomunicacions, (2) estimular l’alumnat, a través de treballs interdisciplinaris i la utilització de les noves tecnologies, (3) generació de documentació adaptada als nous plans d’estudi. Aquestes línies d’actuació es desenvolupen per motivar els alumnes en els estudis d'enginyeria que estan cursant i fer-los veure l'aplicabilitat, en el camp de la recerca, de gran quantitat dels coneixements que van adquirint durant la seva formació dintre de la Universitat.</mods:abstract>
<mods:abstract>This MQD is part of the line of work of the Technical School of Castelldefels. This school, since its founding has been remarkable for its commitment to educational innovation and application of teaching methods pioneered in Spain. The education system based on individual student support, facilitated by a good relationship between teacher / student numbers (groups of 40 or 20 students), the continuous assessment, that part of the academic activities carried out in a subject, and curriculum evaluation , which serves the student's overall performance, make the system will encourage regular work at the same time informing him at all times in their academic progress. Furthermore, within the education system in our school we emphasize the implementation of Project-Based Learning (PBL), initially applied to the Master studies. According to this model, students learn by group projects. The classes and course materials are intended to support the needs of the projects developed at the time. In line with school work and its relevance to the criteria identified in the European Higher Education Area, this project follows three lines of action: (1) affects the application of PBL in subjects Optional subjects and first courses Degree of Telecommunication Engineering, (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering studies that are attending and let them see the applicability in the field of research, a large amount of knowledge they acquire during their training within the University.</mods:abstract>
<mods:physicalDescription>
<mods:extent>24 p.</mods:extent>
</mods:physicalDescription>
<mods:physicalDescription>
<mods:extent>1807999 bytes</mods:extent>
</mods:physicalDescription>
<mods:physicalDescription>
<mods:internetMediaType>application/pdf</mods:internetMediaType>
</mods:physicalDescription>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:relatedItem type="series">Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00175</mods:relatedItem>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</mods:accessCondition>
<mods:subject authority="local">Aprenentatge basat en problemes</mods:subject>
<mods:subject authority="local">Enginyeria -- Ensenyament universitari</mods:subject>
<mods:titleInfo>Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/report</mods:genre>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file CHECKSUM="9315df644a7faf509541123689abfda2" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_2072_97408_1" ID="2072_97408_1" MIMETYPE="application/pdf" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/2072/97408/1/2007MQD00175_Com%c3%ba.pdf" SIZE="1807999">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file CHECKSUM="9c40e4ae08341ad564b522b0da32211f" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_2072_97408_1" ID="2072_97408_2" MIMETYPE="text/plain" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/2072/97408/2/2007MQD00175_Com%c3%ba.pdf.txt" SIZE="27738">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry>
<atom:id>http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/97408/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2016-02-19T22:39:25.542+01:00</atom:published>
<atom:updated>2016-02-19T22:39:25.542+01:00</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator uri="http://www.recercat.cat//oai">RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Piera Fernández, Jaume</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/97408/ore.xml">
<dcterms:modified>2012-07-10T11:22:04.388+02:00</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/2072/97408/2007MQD00175_Com%fa.pdf?sequence=1">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/2072/97408/2007MQD00175_Com%fa.pdf.txt?sequence=2">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dc:contributor schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.recercat.cat:2072/97408">
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:creator>Piera Fernández, Jaume</dc:creator>
<dc:date>2011-01-28T09:10:00Z</dc:date>
<dc:date>2009</dc:date>
<dc:date>2011-01-28T09:10:00Z</dc:date>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97408</dc:identifier>
<dc:description>El projecte d'innovació docent s'emmarca dintre de la línia de treball de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels. Aquesta escola, des de els seus inicis ha destacat per la seva aposta per la innovació docent i l'aplicació de mètodes pedagògics pioners arreu d'Espanya. El sistema d'ensenyament basat en el seguiment individualitzat de l'estudiant, facilitat per una bona relació professor/nombre d'estudiants (grups de 40 o 20 estudiants), l'avaluació continuada, que parteix de les activitats acadèmiques realitzades en una matèria, i l'avaluació curricular, que atén el rendiment global de l'estudiant, fan que el sistema fomenti el treball regular al mateix temps que l'informa en tot moment del seu progrés acadèmic. Per un altre banda, dintre del sistema educatiu de la nostra escola podem destacar l'aplicació de l'Aprenentatge Basat en Projectes (PBL), aplicat inicialment als estudis de Segon Cicle. D'acord amb aquest model, els alumnes aprenen realitzant projectes en grup. Les intervencions del professorat i els materials del curs estan orientats a donar suport a les necessitats dels projectes que es desenvolupen a cada moment. Tot seguint la línia de treball de l'escola i la seva adequació als criteris determinats en el Espai Europeu d'Educació Superior, aquest projecte segueix tres línies d’actuació: (1) incideix en l'aplicació del PBL dintre d'assignatures Optatives i en assignatures de primers cursos de la Titulació d'Enginyeria de Telecomunicacions, (2) estimular l’alumnat, a través de treballs interdisciplinaris i la utilització de les noves tecnologies, (3) generació de documentació adaptada als nous plans d’estudi. Aquestes línies d’actuació es desenvolupen per motivar els alumnes en els estudis d'enginyeria que estan cursant i fer-los veure l'aplicabilitat, en el camp de la recerca, de gran quantitat dels coneixements que van adquirint durant la seva formació dintre de la Universitat.</dc:description>
<dc:description>This MQD is part of the line of work of the Technical School of Castelldefels. This school, since its founding has been remarkable for its commitment to educational innovation and application of teaching methods pioneered in Spain. The education system based on individual student support, facilitated by a good relationship between teacher / student numbers (groups of 40 or 20 students), the continuous assessment, that part of the academic activities carried out in a subject, and curriculum evaluation , which serves the student's overall performance, make the system will encourage regular work at the same time informing him at all times in their academic progress. Furthermore, within the education system in our school we emphasize the implementation of Project-Based Learning (PBL), initially applied to the Master studies. According to this model, students learn by group projects. The classes and course materials are intended to support the needs of the projects developed at the time. In line with school work and its relevance to the criteria identified in the European Higher Education Area, this project follows three lines of action: (1) affects the application of PBL in subjects Optional subjects and first courses Degree of Telecommunication Engineering, (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering (2) encourage students, through interdisciplinary work and the use of new technologies, (3) generation of documents tailored to the new curriculum. These lines of action are developed to motivate students in the engineering studies that are attending and let them see the applicability in the field of research, a large amount of knowledge they acquire during their training within the University.</dc:description>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00175</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
<dc:subject>Aprenentatge basat en problemes</dc:subject>
<dc:subject>Enginyeria -- Ensenyament universitari</dc:subject>
<dc:title>Desenvolupament d'eines per l'apliació de l'aprenentatge basat en projectes a l'enginyeria tècnica de telecomunicacions</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:source>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:source>
<dc:source>Projectes de recerca i altres accions</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>