<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</dc:title>
<dc:creator>Esteban Guitart, Moisès</dc:creator>
<dc:creator>Sidera Caballero, Francesc</dc:creator>
<dc:creator>Doyla, Galina</dc:creator>
<dc:creator>Veraksa, Nicolai</dc:creator>
<dc:subject>Vigotski, L. S. (Lev Semionovitx), 1896-1934</dc:subject>
<dc:subject>Psicologia pedagògica</dc:subject>
<dc:subject>Educational psychology</dc:subject>
<dc:subject>Educació infantil</dc:subject>
<dc:subject>Education, Preschool</dc:subject>
<dc:description>The aim of the present article is to provide an overview of the educational program 'Key to Learning', a curricular proposal which was developed from the work and ideas of several contemporary Russian authors sharing a Vygotskian orientation. The program, addressed at children between 3 and 7 years of age, consists of different activities divided in 12 curricular units. The main objective of the program is to improve the cognitive, communicative and directive learning skills, meaning learning skills as the capacities which determine the velocity and flexibility needed to acquire new knowledge and skills. For this purpose are created the 12 units composing the program: Sensory Mathematics, Logic, Mathematics, Story Grammar, Developmental Games, Artographics, Visual-Spatial, Creative Modeling, Construction, Exploration, Expressive Movement and You-Me-World. After presenting the psychopedagogical foundations of the program, the different curricular units will be illustrated together with some activities which exemplify the application procedure</dc:description>
<dc:description>El objetivo del artículo es presentar una visión general del programa educativo 'Key to Learning', una propuesta curricular desarrollada por distintos autores rusos contemporáneos de orientación vygotskiana. El programa, dirigido a niños y niñas de 3 a 7 años de edad, consiste en distintas actividades divididas en 12 unidades curriculares. El objetivo principal del programa es mejorar las habilidades de aprendizaje cognitivas, comunicativas y directivas, entendiendo por habilidades de aprendizaje los recursos o capacidades que determinan la velocidad y flexibilidad necesaria para adquirir nuevos conocimientos y habilidades. Para este propósito se proponen 12 unidades: Matemáticas Sensoriales, Lógica, Matemáticas, Gramática de la Historia, Juegos de Desarrollo, Artegráfico, Viso-Espacial, Modelaje Creativo, Construcción, Exploración, Movimiento Expresivo y Yo-Mundo. Después de presentar las bases psicopedagógicas del programa, se ilustran las distintas unidades curriculares con actividades que ejemplifican su modo de aplicación</dc:description>
<dc:publisher>Asociación de Psicología y Educación</dc:publisher>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/9232</dc:identifier>
<dc:source>Esteban Guitart, Moisès Sidera Caballero, Francesc Doyla, Galina Veraksa, Nicolai 2011 'Key to Learning'. Un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad Revista de Psicología y Educación 6 69 78</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>Tots els drets reservats</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<didl:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd ">
<didl:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ ">2016-02-22T04:32:46Z</dcterms:created>
</didl:DIDLInfo>
<didl:Item id="uuid-352205d5-864f-4af0-b151-f9ff6810bbc8">
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:2072/237915</dii:Identifier>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</dc:title>
<dc:creator>Esteban Guitart, Moisès</dc:creator>
<dc:creator>Sidera Caballero, Francesc</dc:creator>
<dc:creator>Doyla, Galina</dc:creator>
<dc:creator>Veraksa, Nicolai</dc:creator>
<dc:subject>Vigotski, L. S. (Lev Semionovitx), 1896-1934</dc:subject>
<dc:subject>Psicologia pedagògica</dc:subject>
<dc:subject>Educational psychology</dc:subject>
<dc:subject>Educació infantil</dc:subject>
<dc:subject>Education, Preschool</dc:subject>
<dc:description>The aim of the present article is to provide an overview of the educational program 'Key to Learning', a curricular proposal which was developed from the work and ideas of several contemporary Russian authors sharing a Vygotskian orientation. The program, addressed at children between 3 and 7 years of age, consists of different activities divided in 12 curricular units. The main objective of the program is to improve the cognitive, communicative and directive learning skills, meaning learning skills as the capacities which determine the velocity and flexibility needed to acquire new knowledge and skills. For this purpose are created the 12 units composing the program: Sensory Mathematics, Logic, Mathematics, Story Grammar, Developmental Games, Artographics, Visual-Spatial, Creative Modeling, Construction, Exploration, Expressive Movement and You-Me-World. After presenting the psychopedagogical foundations of the program, the different curricular units will be illustrated together with some activities which exemplify the application procedure</dc:description>
<dc:description>El objetivo del artículo es presentar una visión general del programa educativo 'Key to Learning', una propuesta curricular desarrollada por distintos autores rusos contemporáneos de orientación vygotskiana. El programa, dirigido a niños y niñas de 3 a 7 años de edad, consiste en distintas actividades divididas en 12 unidades curriculares. El objetivo principal del programa es mejorar las habilidades de aprendizaje cognitivas, comunicativas y directivas, entendiendo por habilidades de aprendizaje los recursos o capacidades que determinan la velocidad y flexibilidad necesaria para adquirir nuevos conocimientos y habilidades. Para este propósito se proponen 12 unidades: Matemáticas Sensoriales, Lógica, Matemáticas, Gramática de la Historia, Juegos de Desarrollo, Artegráfico, Viso-Espacial, Modelaje Creativo, Construcción, Exploración, Movimiento Expresivo y Yo-Mundo. Después de presentar las bases psicopedagógicas del programa, se ilustran las distintas unidades curriculares con actividades que ejemplifican su modo de aplicación</dc:description>
<dc:publisher>Asociación de Psicología y Educación</dc:publisher>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/9232</dc:identifier>
<dc:source>Esteban Guitart, Moisès Sidera Caballero, Francesc Doyla, Galina Veraksa, Nicolai 2011 'Key to Learning'. Un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad Revista de Psicología y Educación 6 69 78</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>Tots els drets reservats</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
</oai_dc:dc>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
</didl:Item>
</didl:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>am 3u</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">The aim of the present article is to provide an overview of the educational program 'Key to Learning', a curricular proposal which was developed from the work and ideas of several contemporary Russian authors sharing a Vygotskian orientation. The program, addressed at children between 3 and 7 years of age, consists of different activities divided in 12 curricular units. The main objective of the program is to improve the cognitive, communicative and directive learning skills, meaning learning skills as the capacities which determine the velocity and flexibility needed to acquire new knowledge and skills. For this purpose are created the 12 units composing the program: Sensory Mathematics, Logic, Mathematics, Story Grammar, Developmental Games, Artographics, Visual-Spatial, Creative Modeling, Construction, Exploration, Expressive Movement and You-Me-World. After presenting the psychopedagogical foundations of the program, the different curricular units will be illustrated together with some activities which exemplify the application procedure</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">El objetivo del artículo es presentar una visión general del programa educativo 'Key to Learning', una propuesta curricular desarrollada por distintos autores rusos contemporáneos de orientación vygotskiana. El programa, dirigido a niños y niñas de 3 a 7 años de edad, consiste en distintas actividades divididas en 12 unidades curriculares. El objetivo principal del programa es mejorar las habilidades de aprendizaje cognitivas, comunicativas y directivas, entendiendo por habilidades de aprendizaje los recursos o capacidades que determinan la velocidad y flexibilidad necesaria para adquirir nuevos conocimientos y habilidades. Para este propósito se proponen 12 unidades: Matemáticas Sensoriales, Lógica, Matemáticas, Gramática de la Historia, Juegos de Desarrollo, Artegráfico, Viso-Espacial, Modelaje Creativo, Construcción, Exploración, Movimiento Expresivo y Yo-Mundo. Después de presentar las bases psicopedagógicas del programa, se ilustran las distintas unidades curriculares con actividades que ejemplifican su modo de aplicación</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10256/9232</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">
<subfield code="a">eng</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Vigotski, L. S. (Lev Semionovitx), 1896-1934</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Psicologia pedagògica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Educational psychology</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Educació infantil</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Education, Preschool</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets LABEL="DSpace Item" OBJID="hdl:2072/237915" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-0.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2016-02-22T05:32:46">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_hdl_2072/237915">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Esteban Guitart, Moisès</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Sidera Caballero, Francesc</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Doyla, Galina</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Veraksa, Nicolai</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:originInfo>
<mods:dateOther encoding="iso8601">2011</mods:dateOther>
</mods:originInfo>
<mods:relatedItem type="host">
<mods:part>
<mods:text>1699-9517 (versió paper)</mods:text>
</mods:part>
</mods:relatedItem>
<mods:relatedItem type="host">
<mods:part>
<mods:text>1989-9874 (versió electrònica)</mods:text>
</mods:part>
</mods:relatedItem>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10256/9232</mods:identifier>
<mods:abstract>The aim of the present article is to provide an overview of the educational program 'Key to Learning', a curricular proposal which was developed from the work and ideas of several contemporary Russian authors sharing a Vygotskian orientation. The program, addressed at children between 3 and 7 years of age, consists of different activities divided in 12 curricular units. The main objective of the program is to improve the cognitive, communicative and directive learning skills, meaning learning skills as the capacities which determine the velocity and flexibility needed to acquire new knowledge and skills. For this purpose are created the 12 units composing the program: Sensory Mathematics, Logic, Mathematics, Story Grammar, Developmental Games, Artographics, Visual-Spatial, Creative Modeling, Construction, Exploration, Expressive Movement and You-Me-World. After presenting the psychopedagogical foundations of the program, the different curricular units will be illustrated together with some activities which exemplify the application procedure</mods:abstract>
<mods:abstract>El objetivo del artículo es presentar una visión general del programa educativo 'Key to Learning', una propuesta curricular desarrollada por distintos autores rusos contemporáneos de orientación vygotskiana. El programa, dirigido a niños y niñas de 3 a 7 años de edad, consiste en distintas actividades divididas en 12 unidades curriculares. El objetivo principal del programa es mejorar las habilidades de aprendizaje cognitivas, comunicativas y directivas, entendiendo por habilidades de aprendizaje los recursos o capacidades que determinan la velocidad y flexibilidad necesaria para adquirir nuevos conocimientos y habilidades. Para este propósito se proponen 12 unidades: Matemáticas Sensoriales, Lógica, Matemáticas, Gramática de la Historia, Juegos de Desarrollo, Artegráfico, Viso-Espacial, Modelaje Creativo, Construcción, Exploración, Movimiento Expresivo y Yo-Mundo. Después de presentar las bases psicopedagógicas del programa, se ilustran las distintas unidades curriculares con actividades que ejemplifican su modo de aplicación</mods:abstract>
<mods:physicalDescription>
<mods:form>application/pdf</mods:form>
</mods:physicalDescription>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:originInfo>
<mods:publisher>Asociación de Psicología y Educación</mods:publisher>
</mods:originInfo>
<mods:relatedItem>
<mods:title>Reproducció digital del document publicat a: http://www.revistadepsicologiayeducacion.es/</mods:title>
</mods:relatedItem>
<mods:relatedItem>
<mods:title>© Revista de Psicología y Educación, 2011, núm. 6, p. 69-78</mods:title>
</mods:relatedItem>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Tots els drets reservats</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:relatedItem type="original">Esteban Guitart, Moisès Sidera Caballero, Francesc Doyla, Galina Veraksa, Nicolai 2011 'Key to Learning'. Un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad Revista de Psicología y Educación 6 69 78</mods:relatedItem>
<mods:subject>
<mods:topic>Vigotski, L. S. (Lev Semionovitx), 1896-1934</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Psicologia pedagògica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Educational psychology</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Educació infantil</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Education, Preschool</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/article</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<structMap>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry>
<atom:id>http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/237915/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2016-02-22T05:32:46.477+01:00</atom:published>
<atom:updated>2016-02-22T05:32:46.477+01:00</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator uri="http://www.recercat.cat//oai">RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Esteban Guitart, Moisès</atom:name>
</atom:author>
<atom:author>
<atom:name>Sidera Caballero, Francesc</atom:name>
</atom:author>
<atom:author>
<atom:name>Doyla, Galina</atom:name>
</atom:author>
<atom:author>
<atom:name>Veraksa, Nicolai</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/237915/ore.xml">
<dcterms:modified>2015-11-26T00:16:54.920+01:00</dcterms:modified>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dc:creator lang="" schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">Esteban Guitart, Moisès</dc:creator>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.recercat.cat:2072/237915">
<dc:creator>Esteban Guitart, Moisès</dc:creator>
<dc:creator>Sidera Caballero, Francesc</dc:creator>
<dc:creator>Doyla, Galina</dc:creator>
<dc:creator>Veraksa, Nicolai</dc:creator>
<dc:date>2011</dc:date>
<dc:identifier>1699-9517 (versió paper)</dc:identifier>
<dc:identifier>1989-9874 (versió electrònica)</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/9232</dc:identifier>
<dc:description>The aim of the present article is to provide an overview of the educational program 'Key to Learning', a curricular proposal which was developed from the work and ideas of several contemporary Russian authors sharing a Vygotskian orientation. The program, addressed at children between 3 and 7 years of age, consists of different activities divided in 12 curricular units. The main objective of the program is to improve the cognitive, communicative and directive learning skills, meaning learning skills as the capacities which determine the velocity and flexibility needed to acquire new knowledge and skills. For this purpose are created the 12 units composing the program: Sensory Mathematics, Logic, Mathematics, Story Grammar, Developmental Games, Artographics, Visual-Spatial, Creative Modeling, Construction, Exploration, Expressive Movement and You-Me-World. After presenting the psychopedagogical foundations of the program, the different curricular units will be illustrated together with some activities which exemplify the application procedure</dc:description>
<dc:description>El objetivo del artículo es presentar una visión general del programa educativo 'Key to Learning', una propuesta curricular desarrollada por distintos autores rusos contemporáneos de orientación vygotskiana. El programa, dirigido a niños y niñas de 3 a 7 años de edad, consiste en distintas actividades divididas en 12 unidades curriculares. El objetivo principal del programa es mejorar las habilidades de aprendizaje cognitivas, comunicativas y directivas, entendiendo por habilidades de aprendizaje los recursos o capacidades que determinan la velocidad y flexibilidad necesaria para adquirir nuevos conocimientos y habilidades. Para este propósito se proponen 12 unidades: Matemáticas Sensoriales, Lógica, Matemáticas, Gramática de la Historia, Juegos de Desarrollo, Artegráfico, Viso-Espacial, Modelaje Creativo, Construcción, Exploración, Movimiento Expresivo y Yo-Mundo. Después de presentar las bases psicopedagógicas del programa, se ilustran las distintas unidades curriculares con actividades que ejemplifican su modo de aplicación</dc:description>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:publisher>Asociación de Psicología y Educación</dc:publisher>
<dc:relation>Reproducció digital del document publicat a: http://www.revistadepsicologiayeducacion.es/</dc:relation>
<dc:relation>© Revista de Psicología y Educación, 2011, núm. 6, p. 69-78</dc:relation>
<dc:rights>Tots els drets reservats</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:source>Esteban Guitart, Moisès Sidera Caballero, Francesc Doyla, Galina Veraksa, Nicolai 2011 'Key to Learning'. Un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad Revista de Psicología y Educación 6 69 78</dc:source>
<dc:subject>Vigotski, L. S. (Lev Semionovitx), 1896-1934</dc:subject>
<dc:subject>Psicologia pedagògica</dc:subject>
<dc:subject>Educational psychology</dc:subject>
<dc:subject>Educació infantil</dc:subject>
<dc:subject>Education, Preschool</dc:subject>
<dc:title>'Key to Learning': un programa educativo neovygotskiano para niños de 3 a 7 años de edad</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:source>Universitat de Girona</dc:source>
<dc:source>Documents de recerca</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>